Welkom

Welkom op mijn muze-blog naar aanleiding van de opleiding tot muzocoach. Daar ben ik gebeten door het muzovirus. Pas maar op... het is besmettelijk.

Ik ben Els, leerkracht in het lager onderwijs. Neem gerust een kijkje in de spiegel van mijn muzische wereld. Ontdek wat mijn erfgoed is, wat mij inspireert, ontroert, blij maakt, ... Snuister eens rond in mijn 'school met talent'! Hier vind je hoe we in onze school muzisch werken.


maandag 23 januari 2012

Een verslag van het sinterklaasproject

De etalages in onze gemeente zagen er in de sinterklaasperiode net iets anders uit. Dertien klassen van onze school zetten zich in om muzisch te werken rond Sinterklaas en Zwarte Piet. Heel wat toffe ideetjes kwamen naar boven en deze mochten zeker gezien worden!



De sintideetjes:

Foto’s van tableau vivant, gemaakt in de winkel
Collografie
Zwarte Pieten met electradraad
Huizenrij met silhouetten van Zwarte Pieten
Sint en Piet, collage met brillen
Monotype van een verhaal van Sinterklaas
Sint en Piet, collage met stof
Slogans met picnicletters 
Portret van Sint en Piet in houtskool
Elfjes over Sint en Piet
Poster(boot met Zwarte Pieten)met foto’s van de leerlingen ingevoegd met Photoshop
Afdrukken met elastieken 
2 stoelen gedecoreerd in het thema
Staf met broodzakken, taart en Zwarte Pieten
Pizzadozen met silhouetten in zwart papier
Schoenen in de hoofdkleuren vol met kleine tekeningen over het thema
Kleiwerkjes in rood en zwart
Bierkaartjes in de hoofdkleuren met portret van Sint of Piet
Linosnede’ s van Sint en Zwarte Piet
Portrettekeningen in potlood
Sint en Piet, collage met geld
Sint en Piet geïnspireerd op Andy Warhol
Zwarte Piet in de bloemetjes
Foto’s van de tekeningen van het verhaal (de tekeningen werden gebruikt tijdens het toneelstukje op het Sintfeest)
Grote silhouetten in rood en zwart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten