Welkom

Welkom op mijn muze-blog naar aanleiding van de opleiding tot muzocoach. Daar ben ik gebeten door het muzovirus. Pas maar op... het is besmettelijk.

Ik ben Els, leerkracht in het lager onderwijs. Neem gerust een kijkje in de spiegel van mijn muzische wereld. Ontdek wat mijn erfgoed is, wat mij inspireert, ontroert, blij maakt, ... Snuister eens rond in mijn 'school met talent'! Hier vind je hoe we in onze school muzisch werken.


zondag 13 november 2011

Een melodie van ijzer en staal

Een muzikaal sprookje waarin de jonge Alexander een beeldschoon zigeunermeisje ontmoet en ontdekt dat hij een bijzondere gave heeft voor muziek.

Dit prachtig geïllustreerde boek dompelt je onder in de speelse  en kleurrijke wereld van artiesten, zigeuners en flamenco. Een verhaal waarin een open geest de angst voor het onbekende overwint, waarin liefde en muziek krachtiger blijken dan vooroordelen, waarin men begrijpt dat er in elke persoon talent schuilt.
Dit boekje gaat over het ontstaan van het muzikaal bewustzijn van Alexander. En dat is precies wat muzische vorming wil bereiken. Als leerkracht gaan we tijdens de muzische vorming de kinderen uitdagen om hun sterktes te laten ontdekken.


Op deze link kan je het inkijkexemplaar inkijken: inkijkexemplaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten