Welkom

Welkom op mijn muze-blog naar aanleiding van de opleiding tot muzocoach. Daar ben ik gebeten door het muzovirus. Pas maar op... het is besmettelijk.

Ik ben Els, leerkracht in het lager onderwijs. Neem gerust een kijkje in de spiegel van mijn muzische wereld. Ontdek wat mijn erfgoed is, wat mij inspireert, ontroert, blij maakt, ... Snuister eens rond in mijn 'school met talent'! Hier vind je hoe we in onze school muzisch werken.


vrijdag 14 oktober 2011

Landart door de leerlingen

Na een beschouwing trokken de leerlingen van 5C er deze namiddag met veel enthousiasme zelf op uit. Een geslaagde activiteit: Land Art voor natuurbehoud!

Beschouwen
Met materialen uit de natuur een kunstwerk maken en fotograferen.
In de omgeving van de school. We starten met een klassikale kunstbeschouwing over de kunststroming Land art. Bij deze kunstenaars waren hun handen het gereedschap en de natuur het enige materiaal. Ze grepen direct in het landschap in. Wat ze maakten werd gefotografeerd en zo bewaard. De kunstwerken werden op den duur opgenomen in het landschap. Ze waren dus vergankelijk. Een mooi uitgangspunt.

Creëren
De kinderen maken in groepjes of individueel kunstwerken van natuurlijke materialen. Takken, zand, steentjes, bladeren, touw etc. worden op een constructieve en fantasierijke manier gecombineerd. Alle kunstwerken samen vormen het uiteindelijke Land art kunstwerk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten