Welkom

Welkom op mijn muze-blog naar aanleiding van de opleiding tot muzocoach. Daar ben ik gebeten door het muzovirus. Pas maar op... het is besmettelijk.

Ik ben Els, leerkracht in het lager onderwijs. Neem gerust een kijkje in de spiegel van mijn muzische wereld. Ontdek wat mijn erfgoed is, wat mij inspireert, ontroert, blij maakt, ... Snuister eens rond in mijn 'school met talent'! Hier vind je hoe we in onze school muzisch werken.


woensdag 20 april 2011

Ieder kind is een kunstenaar. De moeilijkheid is er een te blijven als je groot wordt.

(Pablo Picasso)
Ik was geïntrigeerd door het artikel in de Knack Extra (Kunst en cultuur in het onderwijs) van 19 januari over Ken Robinson. Een zekere Geert Lernout analyseert de woorden van deze goeroe en zijn blijde boodschap. Na wat surfen op het internet heb ik meer info over Robinson en zijn 'boodschap' gevonden en beluisterd. Ik kan mij vinden in de kritiek dat Robinson zich alleen maar concentreert op de verpakking en geen concrete oplossingen biedt, maar ik kan mij ook vinden in wat hij zegt. Ik heb het rapport van Ann Bamford en het antwoord 'gedeeld verbeeld' gelezen en ik vind er veel van terug.
Het motiveert mij om iets te doen. Hoe? Wat? Wanneer?... Dat moet ik nog allemaal uitzoeken. Maar van het 'waarom' ben ik overtuigd.

Ken Robinson (Liverpool, 4 maart 1950) is een Britse auteur, spreker en adviseur op gebied van kunstonderwijs voor overheden, non-profitorganisaties, onderwijs- en culturele instellingen. Hij staat vooral bekend als internationaal expert en voorvechter van creativiteit en innovatie in het onderwijs en het bedrijfsleven.
Robinson studeerde Engels en toneel aan de Universiteit van Leeds tussen 1968 en 1972. In 1981 werkte hij zijn doctoraat af over theater en toneel in het onderwijs aan de Universiteit van Londen. 








Dezelfde woorden, maar gecombineerd met beelden. Leuk om te zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten