Welkom

Welkom op mijn muze-blog naar aanleiding van de opleiding tot muzocoach. Daar ben ik gebeten door het muzovirus. Pas maar op... het is besmettelijk.

Ik ben Els, leerkracht in het lager onderwijs. Neem gerust een kijkje in de spiegel van mijn muzische wereld. Ontdek wat mijn erfgoed is, wat mij inspireert, ontroert, blij maakt, ... Snuister eens rond in mijn 'school met talent'! Hier vind je hoe we in onze school muzisch werken.


woensdag 23 maart 2011

Wie niet twijfelt, leeft niet!

Eerder op mijn blog kon je al zien dat ik op een rommelmarkt een mooie houten koffer uit de jaren '50 heb gekocht. Vandaag, samen met de eerste zonnestraaltjes haalde ik de muzekoffer naar buiten. Al maanden spookt die koffer in mijn hoofd en in de gang en telkens ik hem zie denk ik: "Wat ga ik daar nu mee doen?"
Schilderen of in originele staat?
Helemaal bewerken of een stukje erfgoed van de koffer bewaren?
Binnenkant of buitenkant?
Koffer of geen koffer?

Vandaag dan toch de witte verf uitgehaald:
Dikke laag of de ondergrond laten doorschijnen?
Wat doe ik met de ijzeren, mooi verroeste randen?
Is wit wel passend?
Is het niet jammer dat het mooie oude hout weg is?

Een eerste stap is vandaag gezet. Nog niet overtuigd van het resultaat, maar mijn portfolio en ik groeien verder in de muzische wereld.Ik las onlangs: "Wie niet twijfelt, leeft niet". Deze uitspraak is op mijn lijf geschreven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten