Welkom

Welkom op mijn muze-blog naar aanleiding van de opleiding tot muzocoach. Daar ben ik gebeten door het muzovirus. Pas maar op... het is besmettelijk.

Ik ben Els, leerkracht in het lager onderwijs. Neem gerust een kijkje in de spiegel van mijn muzische wereld. Ontdek wat mijn erfgoed is, wat mij inspireert, ontroert, blij maakt, ... Snuister eens rond in mijn 'school met talent'! Hier vind je hoe we in onze school muzisch werken.


woensdag 23 maart 2011

Nog pinguïns!

Naarstig op zoek naar een leuk verhaal voor de opdracht drama (het schrijven van een episch theaterstuk) kreeg ik van mijn collega Els dit boekje: Lodewijk, de koningspinguïn van Dimitri Leue. De illustraties zijn van Sabien Clement.
Lodewijk is een beetje een vreemde pinguïn. Een waggelaar, een twijfelaar, een niet-weten-wat-te-doeneraar.
Lodewijk heeft vrienden en vijanden. Wanneer de tegenstand te groot wordt, moet de koning wel ingrijpen...
Een verhaal over dromen, vriendschap en een twijfelende pinguïn die niet altijd in de pas loopt.
De pinguïns achtervolgen mij. Ik heb het boekje gelezen en het spreekt mij enorm aan om er mee te werken. Het grote nadeel is dat ik van nul moet beginnen en de dialogen nog helemaal zelf moet schrijven vooraleer ik er een episch theaterstuk kan van maken. Tijd is momenteel mijn grote vijand. Maar misschien heeft er iemand een toneeltekst van dit verhaaltje? Kan iemand mij aan de toneeltekst helpen? Er is van dit verhaal ooit een voorstelling geweest.
De illustraties in dit boekje spreken mij enorm aan: eenvoudig en expressief.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten