Welkom

Welkom op mijn muze-blog naar aanleiding van de opleiding tot muzocoach. Daar ben ik gebeten door het muzovirus. Pas maar op... het is besmettelijk.

Ik ben Els, leerkracht in het lager onderwijs. Neem gerust een kijkje in de spiegel van mijn muzische wereld. Ontdek wat mijn erfgoed is, wat mij inspireert, ontroert, blij maakt, ... Snuister eens rond in mijn 'school met talent'! Hier vind je hoe we in onze school muzisch werken.


dinsdag 15 maart 2011

Is beter nog ver?

Wally De Doncker komt binnen enkele weken op bezoek naar het tweede leerjaar. Tijd om een boek van hem aan de kinderen voor te stellen.
'Is beter nog ver?' is een leuk luisterverhaal van Wally De Doncker met muzikale tussendoortjes dat geïnspireerd is op tien bekende kunstwerken.



Bij elk hoofdstuk hoort een kunstwerk met uitleg op maat van de jonge lezers. Elke week laten we ons meeslepen door het verhaal en leren we een nieuw kunstwerk kennen. 

"Betonmolen en 76 schoppen" van Wim Delvoye was het eerste kunstwerk in het verhaal. Een betonmolen in hout en schoppen met schilden? Wat wil Wim daar nu mee zeggen? De kinderen van het tweede weten het, hoor!

nogver.jpg
Vrouwtje is beroemd. Ze werd rijk van haar kunst. Samen met haar hondje Fala vlucht ze weg van de drukte. Tijdens hun tocht ontmoeten ze allerlei vreemde figuren. Ze gaan samen op zoek naar Beter. Het wordt een moeilijke zoektocht want Beter is nog ver.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten