Welkom

Welkom op mijn muze-blog naar aanleiding van de opleiding tot muzocoach. Daar ben ik gebeten door het muzovirus. Pas maar op... het is besmettelijk.

Ik ben Els, leerkracht in het lager onderwijs. Neem gerust een kijkje in de spiegel van mijn muzische wereld. Ontdek wat mijn erfgoed is, wat mij inspireert, ontroert, blij maakt, ... Snuister eens rond in mijn 'school met talent'! Hier vind je hoe we in onze school muzisch werken.


maandag 7 maart 2011

Ik droom...

van een muzolokaal waar je muzo ademt, voelt, ruikt,...
van een atelier waar je onmiddellijk zin krijgt om te creëren...
een plaats waar muzisch beleven volledig centraal staat!
Iets zoals dit...

Tijdens onze opdracht zelfstandig werk kwamen Karolien, Sylvie en ik terecht in MuZEEum in Oostende. We mochten even binnengluren in het Ensoratelier, waar kinderen na een grote waaier aan prikkels in het Ensormuseum volledig worden ondergedompeld in schilderdans, etsen, inkttekeningen, …
In het atelier staan originele spulletjes van James Ensor
In het zithoekje kan je even rusten en het muzische tot je laten doordringen.
Is dit niet leuk... veel ruimte, alle materiaal onmiddellijk ter beschikking, geen gesleur met banken, geen verf in je klas...

Het muzolokaal van muzocoach Sanne kan mij ook bekoren: muzocoach Sanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten