Welkom

Welkom op mijn muze-blog naar aanleiding van de opleiding tot muzocoach. Daar ben ik gebeten door het muzovirus. Pas maar op... het is besmettelijk.

Ik ben Els, leerkracht in het lager onderwijs. Neem gerust een kijkje in de spiegel van mijn muzische wereld. Ontdek wat mijn erfgoed is, wat mij inspireert, ontroert, blij maakt, ... Snuister eens rond in mijn 'school met talent'! Hier vind je hoe we in onze school muzisch werken.


maandag 14 maart 2011

Eerst zien... dan ideetjes!

Er rijzen toffe Armanideetjes op school...

Sinds vandaag staat er op de server op school beeldmateriaal om kunstwerken van Arman in de klas te beschouwen.
Arman, "Du producteur au consommateur", 1997
Wat zie je? 
Welke materialen heeft Arman gebruikt?
Zijn dit voorwerpen die we dagelijks ontmoeten?
Hoe passen ze bij elkaar?
Hoe heeft hij zijn kunstwerk opgebouwd?
Waarom heeft hij dit zo gedaan?
Wat wil de kunstenaar zeggen? Kan je de titel verklaren?
Welke titel zou jij het kunstwerk geven?
Vind je dat de kunstenaar zijn boodschap duidelijk overbrengt?
Hoe zou jij die boodschap overbrengen?
In het leerplan van Beeldopvoeding (VVKBaO, 1999) staan vragen op pagina 45 en 46 die je als leidraad kan gebruiken bij een kunstbeschouwing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten