Welkom

Welkom op mijn muze-blog naar aanleiding van de opleiding tot muzocoach. Daar ben ik gebeten door het muzovirus. Pas maar op... het is besmettelijk.

Ik ben Els, leerkracht in het lager onderwijs. Neem gerust een kijkje in de spiegel van mijn muzische wereld. Ontdek wat mijn erfgoed is, wat mij inspireert, ontroert, blij maakt, ... Snuister eens rond in mijn 'school met talent'! Hier vind je hoe we in onze school muzisch werken.


vrijdag 25 maart 2011

Arman in 5C

De eerste stap van Arman in de klas van het vijfde leerjaar is gezet: de kunstbeschouwing
Iedere vrijdagnamiddag mag ik in deze klas muzische vorming geven.
Vandaag heb ik aan de hand van het filmpje (Arman in Centre Pompidou) en andere beelden de kunstenaar voorgesteld. We hebben de verzameling beelden van Parijs twee keer bekeken. De eerste keer zonder onderbrekingen. Daarna peilde ik naar de eerste reacties van de kinderen. Die waren positief. Daarna hebben we nog eens gekeken. Ik onderbrak regelmatig het filmpje en stelde gerichte vragen. Ik gaf ook extra informatie.
De leerlingen zijn enthousiast om rond Arman te werken. Ik zal geen geleide klassikale opdrachten geven, maar de leerlingen zullen zelf aan de slag moeten. Dit vonden ze super. De ideeën borrelden onmiddellijk naar boven.
De tweede stap is nu: VERZAMELEN. Dit weekend zullen menig zolder verkend worden door de leerlingen van 5C. Daar ben ik van overtuigd! Benieuwd wat ze volgende week zullen meebrengen. Ik hoorde Ben al praten van een oude wasmachine. Knuffelberen, speelgoed, schoenen, ... zijn ook woorden die ik heb horen vallen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten