Welkom

Welkom op mijn muze-blog naar aanleiding van de opleiding tot muzocoach. Daar ben ik gebeten door het muzovirus. Pas maar op... het is besmettelijk.

Ik ben Els, leerkracht in het lager onderwijs. Neem gerust een kijkje in de spiegel van mijn muzische wereld. Ontdek wat mijn erfgoed is, wat mij inspireert, ontroert, blij maakt, ... Snuister eens rond in mijn 'school met talent'! Hier vind je hoe we in onze school muzisch werken.


woensdag 9 februari 2011

Arman en carnaval?

Gisteren overleg van het tweede leerjaar. Volgende onderwerpen kwamen aan bod.
  • Het werothema 'gestrikt' gaat over tweedehandskledij. De klassen gaan op bezoek naar de kringloopwinkel. 
  • Carnaval staat voor de deur. Wat gaan we doen? Twee ideetjes: Ensor of commedia dell'arte?
  • En daar bovenop stelde ik Arman voor a.h.v. het filmpje.  
Tijdens de brainstorm konden we opeens de drie onderwerpen met elkaar gaan linken. Waarom geen kledij verzamelen? Kunnen we daar niets mee doen? Arman klaagde met zijn kunstwerken de consumptiemaatschappij aan? Kunnen wij geen nieuwe kledij maken met de oude door ze te verknippen, anders te gaan combineren? Is er geen modeontwerper die dat eens gedaan heeft? En zo kwamen we op het idee om voor de carnavalstoet nieuwe creaties te dragen van oude kledij. We starten met het verzamelen van kledij. Verder nieuws volgt.
Na de krokusvakantie zijn we van plan om dan nog drama-activiteiten te doen met onze nieuwe out-fit en verder rond de kunstenaar te werken. Mijn collega's waren alvast enthousiast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten