Welkom

Welkom op mijn muze-blog naar aanleiding van de opleiding tot muzocoach. Daar ben ik gebeten door het muzovirus. Pas maar op... het is besmettelijk.

Ik ben Els, leerkracht in het lager onderwijs. Neem gerust een kijkje in de spiegel van mijn muzische wereld. Ontdek wat mijn erfgoed is, wat mij inspireert, ontroert, blij maakt, ... Snuister eens rond in mijn 'school met talent'! Hier vind je hoe we in onze school muzisch werken.


woensdag 12 januari 2011

Knap rijmend ritme

Opdracht voor muzisch taalgebruik: Breng jouw favoriet stukje tekst mee dat zich laat lezen in max. 1 minuut. Geef een beknopt overzicht van stijl, auteur, achtergrond, situering in de literatuur, ...
Eerder op mijn blog staat de video 'De volgende' van Kommil Foo. Samen met 'Kop in 't zand' zijn dit mijn favoriete fragmenten uit hun show 'Wolf' die ik heb gezien. Ik kies een fragment uit één van die twee teksten. Kommil Foo is een Vlaams cabaretduo bestaande uit de twee broers Raf en Mich Walschaert.

1 opmerking:

  1. Toen deze broers nog nobele onbekende waren, vroegen ze aan mij de weg naar de Ekerse Theaterzaal. Zij stonden met hun Amerikaanse Van in een "enkele-richting-straat" en de theaterzaal lag achter hen in dezelfde straat.

    Het probleem was, wilden ze terug bij die zaal komen, moesten ze een hele toer maken door Ekeren. Ik bood hen aan om mee te rijden... Zij gingen graag in op mijn aanbod! Dit was mijn eerste kennismaking met de broers Walschaert.
    Ik moet zeggen dat ze toen als twee toffe gasten overkwamen en ik vind ze nog steeds sympathiek!

    BeantwoordenVerwijderen