Welkom

Welkom op mijn muze-blog naar aanleiding van de opleiding tot muzocoach. Daar ben ik gebeten door het muzovirus. Pas maar op... het is besmettelijk.

Ik ben Els, leerkracht in het lager onderwijs. Neem gerust een kijkje in de spiegel van mijn muzische wereld. Ontdek wat mijn erfgoed is, wat mij inspireert, ontroert, blij maakt, ... Snuister eens rond in mijn 'school met talent'! Hier vind je hoe we in onze school muzisch werken.


zaterdag 23 oktober 2010

Met de muzo's naar het erfgoedmuseum!

Dinsdag 19 oktober. Gepakt en gezakt (vooral ik :)) verzamelden we aan het erfgoedmuseum S.T.E.M. in Sint-Niklaas. We verzamelden met onze verzameling. Daar ging het over vandaag. Geen mollen deze keer, maar hamsters. Onze verzameling inpassen in het museum en fotograferen! Dat was de boeiende opdracht die we daar kregen van Marianne. We hadden ook allemaal een stuk erfgoed mee van onze grootouders. Dit item legden we ook in het museum.

Ik had de klompen mee van mijn grootvader. Hij heeft altijd in het vlas gewerkt.

De klompen pasten perfect in het museum!

Foto's in het museum over de vlasbewerking.

Dit is een koffer van mijn grootvader. Ik heb dit op hun zolder gevonden. Daar bewaar ik nu mijn schetsmateriaal in.


Mijn verzameling! Ik verzamel mijn schetsboeken, kunstboeken en kinderboeken. De kleine boekjes zijn boekjes met negatieven van foto's uit 1937.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten